УЗ втратить ринок контейнерних перевезень, якщо підвищить тарифи
Після завершення війни в Україні очікується суттєве зростання обсягів імпортних перевезень, і це може стати драйвером розвитку вітчизняної логістики. Але якщо “Укрзалізниця” підвищить тарифи на ці види перевезень, вона ринок втратить.
За його словами, підвищення тарифів унеможливить конкуренцію залізниці з автотранспортом, особливо в інтермодальному сегменті. Адже навіть за чинними тарифами перевезення між портами великої Одеси та Києвом, залізниця програє в конкуренції з автотранспортом.
“Якщо тарифи ще підвищаться, то перевезення контейнерів залізницею припиниться. Тому що залізниця не зможе конкурувати з автотранспортом”, – підкреслив Колоянов.
Особливе занепокоєння, на думку Колоянова, викликає можливий вплив підвищених тарифів на мережу “сухих портів”, яка вже активно функціонує і використовується у логістичних ланцюжках Maersk – адже якщо залізниця буде підвищувати тарифи, то вся мережа втратить сенс.
“Ця ініціатива викликала обурення контейнерного ринку. Стандартні контейнери перевезення ніяк не конкурують з перевезенням зерна в хоперах, це стосується виключно спеціалізованих приватних залізничних контейнерів підвищеної місткості, що використовуються для перевезень зерна з України до ЄС. Але ініціатива УЗ може зашкодити перевезенню звичайних морських контейнерів. До того ж, вона суперечить стандарту нарахування тарифу на рівні вагону, а не тоннажу”, – пояснив Колоянов.