Росія з літа розв’язала масштабну хвилю атак на “Укрзалізницю”, однак мережа поки тримається. Ціль ворога – посіяти паніку та недовіру серед населення та вдарити по економіці.
Навіщо РФ б’є по “Укрзалізниці”?
“Їхня перша мета – посіяти паніку серед пасажирів, друга – вдарити по економіці загалом”, – сказав Перцовський в інтерв’ю, коментуючи атаки РФ по залізниці.
За словами гендиректора УЗ, з середини літа Росія атакувала залізничні електропідстанції та інші вузли інфраструктури в середньому 6-7 далекобійними дронами-камікадзе “Шахед” щоночі.
“Вони… діють систематично, виводячи з ладу одну підстанцію за іншою або ключові залізничні вузли, щоб зупинити пасажирські поїзди та посіяти паніку та недовіру серед людей”, – стверджує чиновник.
Атаки стали регулярними через зростання виробництва “Шахедів”
Гендиректор компанії заявив, що атаки, від яких постраждали десятки підстанцій, пов’язані зі стрімким ростом кількості далекобійних дронів, які виробляє російський військово-промисловий комплекс.
“Раніше у них просто не було достатньо ресурсів, щоб один бойовий безпілотник, такий як “Шахед”, вистежив локомотив. Тепер вони можуть дозволити собі використовувати “Шахеди” для ураження окремих локомотивів, а не стратегічних цілей”, – пояснив Перцовський.
Наразі залізниця оговтується від кожного удару, сказав він.
Збитки УЗ від атак
Reuters нагадує, що переривання руху поїздів через атаки РФ триває від шести до дванадцяти годин, а коли електровози не працюють, доводиться використовувати тепловози і дизельне паливо відповідно.
До того ж експлуатація тепловозів, до якої вдаються після атак РФ, обходиться дорожче “Укрзалізниці”, яка і так знаходиться в незадовільному фінансовому становищі, зазначає Reuters.
Мова йде про те, що експлуатація тепловозів приблизно в п’ять разів дорожча за кілометр, ніж їхні електричні аналоги.
Диверсанти, які виконують вказівки Москви перешкоджати роботі УЗ, також є проблемою для нормального функціонування УЗ, підсумував Перцовський.