Український морський коридор: скільки тонн вантажів перевезли з початку року

Від початку функціонування Українського морського коридору ним перевезли 120 млн тонн вантажів, з яких 76 млн тонн — аграрна продукція

Про це повідомила пресслужба Міністерства розвитку громад і територій.

З початку 2025 року порти Великої Одеси обробили понад 28 млн тонн, зокрема більш ніж 15 млн тонн зернових.

Згідно з повідомленням Український морський коридор став надзвичайно важливим логістичним інструментом, який дав змогу вітчизняним виробникам зберегти конкурентоспроможність на світових ринках, а також забезпечити стабільні валютні надходження до економіки країни. За оцінками Національного банку України, до 30% усього експорту металопродукції здійснюється саме цим маршрутом. Для аграрного сектору економічний ефект оцінюється у 15–20% доданої вартості, що свідчить про вагомий внесок коридору в розвиток галузі.

Завдяки функціонуванню морського коридору українська продукція експортується до 53 країн світу, включно з такими віддаленими регіонами, як Кенія, Джибуті та Бангладеш. Для ринків Північної Африки та Південно-Східної Азії саме морський шлях залишається найбільш вигідним з економічного погляду, адже перевезення сушею значно підвищує собівартість українського зерна, роблячи його неконкурентним на цих ринках, розповіли у міністерстві.

“Торік лише в Одеській області повітряна тривога оголошувалась понад 800 разів. Сукупний час, коли працівники портів були змушені переривати операції та перебувати в укриттях, становить понад 32 доби. Попри ці умови логістичний процес не зупинявся і забезпечував стабільний експорт”, – зазначив очільник відомства Олексій Кулеба.

Він наголосив, що Україна продовжує виконувати свою важливу місію у глобальній продовольчій системі. Морський коридор є не лише елементом економічної стійкості для країни, а й інструментом стабільності для десятків країн, які залежать від постачання українського зерна.

Що відомо про роботу морського коридору

17 липня 2023 року Росія оголосила про припинення дії зернової угоди. У відповідь на це президент України Володимир Зеленський заявив, що слід продовжувати використовувати зерновий коридор, навіть попри вихід РФ з угоди.

Секретар Ради національної безпеки й оборони України Олексій Данілов 4 серпня заявив, що Україна відправлятиме кораблі з власним зерном туди, куди вважає за необхідне, і ні в кого не проситиме на це дозволу.

10 серпня Військово-Морські сили Збройних Сил повідомили про тимчасовий гуманітарний коридор для торгівельних суден, що йдуть до та з портів України.

12 серпня в Україні відкрили реєстрацію торгівельних суден та їхніх власників, які готові проходити тимчасовими маршрутами до українських портів у Чорному морі.

16 серпня з Одеського порту вийшло перше судно після оголошення Росією про припинення дії зернової угоди.

14 листопада 2023 року президент Володимир Зеленський заявив, що Україна має намір залишатися гарантом продовольчої безпеки для багатьох країн світу, зокрема на Африканському континенті.

18 вересня 2024 року президент Зеленський сказав, що за рік роботи морського коридору з українських портів вийшли понад 2500 суден, які вивезли 70 млн тонн вантажів.

У ВМС повідомили, що всього у 2024 році через морський коридор пройшло 9061 судно, Україна експортувала понад 74,4 млн тонн вантажів.

Джерело

Володимир ЗеленськийРосія