На Всесвітній виставці EXPO 2025 в Осаці, яка офіційно відкрилася 13 квітня, Україна представила свій павільйон. Замість традиційної експозиції відвідувачі потрапляють в унікальний "Магазин, у якому нічого не можна купити" та зону стійкості українських бізнесів
Про це повідомило Міністерство економіки України.
Україна завдяки підтримці уряду Японії та бізнес-партнерів відкрила двері свого павільйону Not For Sale (Не для продажу), презентуючи власне бачення цінностей майбутнього. Павільйон має форму магазину, в якому нічого не можна купити. Замість товарів тут представлено 18 предметів, кожен з яких символізує людську цінність – свободу, гідність, стійкість тощо. Кожен об’єкт має справжній штрих-код, який відвідувачі можуть сканувати за допомогою спеціальних магазинних сканерів, встановлених у павільйоні. Замість звичних цін на товари вони побачать на екрані відеоісторії з України, що метафорично демонструють ціну, якою нам дається право на освіту, свободу вибору, право на медичну допомогу тощо.
“Український павільйон спричинив такий ажіотаж, що організаторам довелося залучати регулювальників руху. Щогодини через наш павільйон проходить до 1500 відвідувачів, а за пів року кількість людей, яка його побачить, за підрахунками організаторів сягне 23 мільйонів. Тому це стратегічна можливість показати світові наші цінності та стійкість. Ми демонструємо, що навіть у найскладніших умовах українці продовжують боротися, розвиватися, ставати інноваційними. Для мене це також можливість показати наш економічний потенціал – розповісти історії підприємців, які попри війну і руйнування відновлюються, виходять на нові ринки і вражають світ”, – зазначила Юлія Свириденко, перша віцепрем’єр-міністерка – міністерка економіки України.
Офіційне відкриття павільйону відбулось 13 квітня о 13:00 за місцевим часом. Його відвідали почесний консул України в Японії, представники мініекономіки Японії й інші гості. В день відкриття павільйон відвідало близько 5 000 відвідувачів.
“Expo 2025 є важливим кроком у підсиленні голосу України на світовій арені. Наш павільйон Not For Sale Store транслює чітку ідею: у світі, де майже все має свою ціну, деякі речі все ж не можна купити. Це цінності, якими ми живемо й на яких має будуватися суспільство майбутнього – свобода, гідність, стійкість. Українці відстоюють ці цінності не на словах, а діями, захищаючи їх власним життям. І саме це ми хочемо показати через наш павільйон. Попри війну та труднощі, ми продовжуємо створювати, будувати, розвивати, показуючи світові, що означає бути українцем”, – зазначила Тетяна Бережна, заступниця міністерки економіки України.
Участь України в EXPO 2025 стала можливою завдяки підтримці українських бізнесів, тож поруч з головним павільйоном розташована зона Values-Driven Economy (Економіка, керована цінностями). Тут відвідувачі можуть побачити артефакти від компаній, які продовжують працювати та розвиватися в Україні попри виклики повномасштабної війни. Це, зокрема, каска від ДТЕК, чиї працівники відновлюють електропостачання для людей під постійними російськими обстрілами; прострілена сирена Ajax, яка продовжує працювати й захищати; Колба нафти від найбільшої нафтогазовидобувної компанії України тощо.
Реалізація павільйону стала можливою завдяки тому, що Японія надала Україні безплатний простір для участі на період 6 місяців – виставка триватиме до 13 жовтня.
15 квітня у павільйоні Великої Британії на EXPO Україна проведе серію панельних дискусій, присвячених ролі цінностей в економіці та важливості культурної й економічної стійкості.
Головною темою EXPO 2025 в Осаці є Designing Future Society for Our Lives – “Створення суспільства майбутнього для нашого життя”. У виставці беруть участь понад 160 країн, які демонструють власні інноваційні досягнення.