Європейські авіакомпанії планують відновити авіасполучення з Україною
Відновлення польотів може статися після підписання мирної угоди та відкриття повітряного простору над Україною. Лоукостери прогнозують справжній бум туризму, а також повернення людей до країни
Про це пише Financial Times.
Видання повідомляє, що угорська компанія Wizz Air планує розмістити в Україні 15 літаків протягом двох років після укладення мирної угоди, а через сім років їхня кількість може сягнути 50.
“Ми це планували, щойно повітряний простір відкриється, ми дуже швидко відновимо свою роботу. Повторне відкриття буде для нас значною можливістю”, – повідомив гендиректор Wizz Air Йожеф Варад.
Він також зазначив, що відновлення рейсів може спричинити хвилі “катастрофічного туризму”, порівнюючи потенційний інтерес мандрівників із ситуацією, яка колись привела мільйони людей до Берліна після падіння Берлінської стіни.
До вторгнення Wizz Air була найбільшою неукраїнською авіакомпанією, що працювала в Україні. У 2021 році компанія виконала понад 5 тисяч рейсів і входила до трійки найбільших авіаперевізників країни. Піком авіаперевезень до пандемії став 2019 рік, коли до України прилетіло близько 15 млн пасажирів.
Ірландський Ryanair також заявив, що може відновити рейси протягом двох тижнів після будь-якої угоди. Наразі літаки компанії базуються у 95 аеропортах Європи, що дозволяє відкривати маршрути з будь-якої бази без порушення роботи решти мережі.
“Ми зробимо рейси у продажу протягом двох тижнів, питання лише в тому, коли буде безпечно літати”, – повідомив головний виконавчий директор Ryanair Едді Вілсон.
Керівництво компанії вже відвідало ключові українські аеропорти та розробляє плани збільшення кількості пасажирів до 4 млн на рік. До закриття летовищ Ryanair перевозила близько 1,5 млн пасажирів на рік до Києва, Львова та Одеси.
Британський авіаперевізник EasyJet раніше не виконував рейсів до України, але наразі також розглядає можливість відкриття маршрутів.
“З операційної точки зору, управління повітряним рухом може бути розпочато досить швидко. Все залежить від стану аеропортів та злітно-посадкових смуг”, – додав генеральний директор компанії Кентон Джарвіс.
Утім, на відміну від Wizz Air та Ryanair, EasyJet поки що не планує базувати свої літаки в Україні.
У свою чергу Європейське агентство з авіаційної безпеки поки що радить не літати над територією України через високі ризики для цивільної авіації, пов’язані з військовою активністю.
- 13 лютого делегація аеропорту “Бориспіль” провела переговори з європейським лоукостером Wizz Air щодо оперативного запуску авіаперевезень після відкриття повітряного простору.