При цьому побільшала частка китайських авто.
В 2024 році частка китайських електромобілів в Україні становила в загальному обсязі 17%, в перші вісім місяців 2025-го — вже 22%. І це при тому, що Китай є союзником нашого ворога, тому цю торгівлю не варто розвивати. До речі, Євросоюз впровадив потужні мита на китайський автопром ще 2024 року. Про це читайте в статті Артема Куюна, експерта «Консалтингової групи А-95» – «Дотації, бюджетні втрати і перевантаження мереж: приховані проблеми буму електрокарів».
Автор підкреслює, що взагалі необхідно мати стратегію розвитку автопарку, а тут є чимало нюансів.
«Ще один аспект — роль «електричок» в енергосистемі України. Навіть якщо лише половина електрокарів стане на зарядку одночасно (вночі саме так і відбувається), це створить попит на додаткових 700–800 МВт·год, що еквівалентно середньорічній потужності одного енергоблоку АЕС. У поточних умовах це не критично, однак коли ворог щодня руйнує генерацію і відкрито говорить про плани нарощувати атаки по енергетиці, стимуляція споживання електроенергії виглядає абсурдно», – зазначив він.
За його словами, ще більше проблем від додаткових споживачів може виникнути для електромереж.
«У періоди віялових відключень енергетики закликають обмежити споживання, коли електрика повертається в розетки, тому що у відведені чотири години населення намагається якнайшвидше запустити всі можливі прилади і зарядити всі батареї. Саме через це горять трансформатори і спрацьовують запобіжники. А тепер уявіть, що в новий осінньо-зимовий сезон ми входимо з армією електромобілів, що зросла за рік на 60%», – додав він.
З іншими статтями автора можна ознайомитися за посиланням.