Російське держпідприємство “Росморпорт” відмовилося від будівництва двох криголамів проєкту 23620 льодового класу Icebreaker7 на Онезькому суднобудівно-судноремонтному заводі. Гендиректор підприємства Сергєя Пилін пояснив, що рішення пов’язане з майже дворазовим збільшенням вартості робіт. Про це повідомляє The Moscow Times.
Зазначається, що після спроби замінити імпортне обладнання російськими аналогами – контрактна ціна досягла 32 млрд руб.
“Тому було ухвалено рішення, що поки криголами проєкту 23620 ми будувати не будемо”, – сказав Пилін.
Замість суден класу Icebreaker7, які дозволяють ходити арктичним морям при товщині льоду до 2-2,5 метра, “Росморпорту” доведеться задовольнятися криголамними буксирами класу Arc6, які можуть пробивати лід завтовшки 1,1-1,3 метра.
Проект криголамів було розроблено конструкторським бюро “Балтсудопроект”. Спочатку передбачалося використовувати іноземні комплектуючі – зокрема гвинто-кермові колонки Azipod шведо-швейцарської ABB та головні двигуни-генератори фінської Wartsila, – які Росія зараз не може закупити через санкції.
Криголами проєкту 23620 планувалися для цілорічної експлуатації в Балтійському, Білому та Баренцевому морях, а також у літньо-осінній період в акваторії Північного Льодовитого океану. Вони мали стати першими російськими кораблями з енергоустановками, здатними працювати на скрапленому природному газі.
Зараз у Росії близько 100 суден льодового класу, здатних перевозити арктичні вантажі. Але лише 27 з них відносяться до класу Arc6 або Arc7, який дозволяє здійснювати навігацію цілорічно.