Торік РФ перевезла танкерами тіньового флоту понад 60% морського експорту нафти

У 2024 році Росія перевезла понад 60% морського експорту нафти завдяки тіньовому флоту танкерів, зокрема 78% експортованої сирої нафти та 37% нафтопродуктів

Про це повідомляє Головне управління розвідки Міністерства оборони України.

Зазначається, що загальний морський нафтовий експорт РФ оцінюється у понад 80 мільярдів євро. Із них 57 мільярдів євро припадає на сиру нафту, а 26 мільярдів євро – на нафтопродукти.

В українській розвідці повідомили, що на порталі War&Sanctions опубліковано оновлений перелік суден тіньового флоту, до якого увійшли 35 нових танкерів. Також оновлено інформацію про об’єкти, які протягом останніх місяців змінили свої ідентифікаційні дані та структуру власності з метою обходу санкцій.

Там також додали, що тіньовий флот РФ – це 387 танкерів, які транспортують нафту та нафтопродукти загальним дедвейтом понад 57 млн метричних тонн.

“Нині держава-агресор змінює модель поведінки зі своїм прихованим флотом – крім ОАЕ, Індії, Сейшельських, Маршаллових островів, додатково обирає для реєстрації компаній власників/менеджерів тіньових танкерів КНР, зокрема Гонконг, а також РФ”, – зазначили в ГУР.

Окрім цього, Росія розподіляє судна під парасольку нових “зручних” прапорів Коморських островів, Кюрасао, Джибуті, Гаяни, Гамбії, Сан-Томе і Прінсіпі, Танзанії.

Також в оновленому переліку тіньового флоту з’явилися судна, що пов’язані з операторами російського танкерного флоту – компаніями Fractal Marine Shipping (ОАЕ), Gatik ShipManagement (Індія), Sun Ship Management (ОАЕ) та HenneseaHoldings Limited (ОАЕ).

Як відмітили в Головному управлінні розвідки, від 2022 року ці компанії регулярно змінюють власників, застосовуючи тактику “судно-жонглювання”.

“Кораблі тіньового флоту приховують дані про судна та вантаж, вимикають навігаційне обладнання, створюючи загрози судноплавству. Широко застосовується високоризиковане STS-завантаження – перевалка нафти з танкера на танкер у відкритому морі, що ускладнює контроль за походженням сировини”, – йдеться у повідомленні.

Як зауважують в ГУР, понад 90% опублікованих на порталі тіньових танкерів не мають належного західного страхування, а отже – у разі аварії або розливу нафти постраждалі прибережні країни можуть не отримати жодних компенсацій.

В українській розвідці наголосили, що продовжують стежити за діяльністю тіньового флоту та публікувати оновлення на порталі War&Sanctions.

  • Раніше повідомлялося, що Росія придбала щонайменше 230 європейських і американських танкерів вартістю $6 млрд, щоб використовувати їх у своєму тіньовому флоті для транспортування нафти.

Джерело

ІндіяРосія