Відвідуваність регіональних торгових центрів (площа 50 тис кв. м.) на сьогоднішній день складає 315 тисяч осіб на тисячу кв. метрів, тоді як районного ТЦ (площа 20-30 тис кв.м.) – в середньому 552 людини. Про це пише Delo.ua з посиланням на директорку компанії UTG Євгенію Локтіонову.
Середня вакантність ТРЦ на ринку Києва складає 13%. У порівнянні з початком війни у лютому – травні 2022 року (17-21%) це кращий показник, проте тут у найбільшому програші також регіональні центри (вакантність 16%) – йдеться про такі ТРЦ, як Promenada center, “Атмосфера”, “Мармелад”. Тоді як районний формат має набагато кращий результат – у середньому 6% вільних площ.
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Таким чином, за словами Євгенії Локтіонової, за час війни найбільшу стресостійкість проявили саме районні ТРЦ.
“Тут вакантності майже немає, люди стабільно приходять і купують, конверсія висока і основні показники не змінюються вже четвертий рік поспіль. Це, зокрема ТРЦ Smart Plaza Polytech чи Smart Plaza Obolon”, – пояснила вона.
“Живучість районних форматів довів ще карантин. Тоді стало зрозуміло, що якщо в тебе біля дому або прямо в домі є ТРЦ, який максимально закриває твої повсякденні потреби, це дуже полегшує життя. Така ж історія спостерігається і під час війни”, – наголосила Локтіонова.
У середньому оренда складає в столиці $32 на 100 кв. метрів, а це середня ставка в ТРЦ на початку 2022 року.
Повідомлялось, що в ДПС чимало питань до ТЦ. Торгові мережі використовують механізми так званого “дроблення бізнесу” через залучення ФОПів. За останні сім місяців ідентифіковано 7 відомих торгових мереж (6 з яких продають побутову техніку та електроніку, а один – жіночий одяг та взуття), які залучили 491 ФОП із загальним обсягом доходів 4 млрд гривень.