Нагадаємо, що в грудні 2022 року G7 разом із ЄС та Австралією ухвалили рішення про запровадження цінового ліміту на російську нафту, щоб обмежити її експорт без значного підвищення глобальних цін.
Попри обмеження, деякі країни, зокрема Китай, продовжують імпортувати російську нафту, ігноруючи санкції. Відтак міністри фінансів G7 також заявили про намір посилити заходи проти “тіньового флоту” Росії ‒ танкерів, що використовуються для обходу обмежень на експорт. Учасники зустрічі наголосили, що прагнуть підвищити витрати для Росії на використання таких суден.
За інформацією офіційних джерел, Росія активно використовує тіньовий флот старих, незареєстрованих і слабо обслуговуваних танкерів, які транспортують нафту без зазначення вантажу або маршрутів. Часто танкери проводять завантаження чи перевантаження нафти в морі, уникаючи таким чином нагляду. США і ЄС уже наклали санкції на окремі судна та їхніх власників, серед яких і російська державна компанія “Совкомфлот”.
Представники G7 також планують зміцнити контроль у фінансовому секторі, щоб запобігти можливій підтримці банківських установ у спробах Росії обійти санкції. За даними Управління з контролю за іноземними активами США, російські фінансові структури створили мережу іноземних дочірніх компаній, щоб полегшити купівлю або продаж санкційних товарів, попри обмеження.
До цього представниця Європарламенту Сандра Калнієте висловила стурбованість щодо недостатньої ефективності санкцій проти “тіньового флоту” Росії. За її словами, кількість танкерів протягом останнього року подвоїлася, і зараз вони транспортують 70% російської нафти.
Детальніше про те, як працює тіньовий експорт нафти з РФ раніше розповідали Артем Куюн та Іван Марченков.