Російські дрони у Польщі –  авіакомпанії хочу переглянути ризики польотів до Польщі – новини світу

Наближення зони конфлікту збільшує ризики для польотів.

Після зальоту російських дронів у Польщу авіакомпанії можуть переглянути свої оцінки ризиків у країні, заявив головний аналітик консалтингової компанії з питань авіаційних ризиків Osprey Flight Solutions Метью Борі, пише Reuters.

Авіаперевізники можуть розглянути варіанти перенесення польотів у аеропорти далі на захід у Польщі, подалі від кордонів з Росією, Україною та Білоруссю, виконувати рейси в світлий час доби та мати при собі додаткове пальне для подолання потенційних перенаправлень, сказав він.

Найгіршим сценарієм, за словами експерта, для авіакомпаній, що здійснюють польоти поблизу зони конфлікту, є ураження літака — випадково чи навмисно — зброєю.

За даними Osprey, з 2001 року шість комерційних літаків були ненавмисно збиті поблизу зон конфлікту, а ще три літаки потрапили в близькі до цього ситуації. Як от збитий російськими засобами протиповітряної оборони літак «Азербайджанських авіаліній», який зазнав аварії у Казахстані у грудні 2024 року.

Експерти з авіації та страхування зазначають, що вторгнення російських безпілотників до Польщі викликало занепокоєння щодо безпеки польотів через загальну вразливість цивільного повітряного транспорту в Європі.

Reuters  зазначає, що через закриття повітряного простору навколо Росії та України, по всьому Близькому Сходу, між Індією та Пакистаном, а також у деяких частинах Африки, авіакомпанії мають менше варіантів маршрутів.

Об’їзди збільшують витрати авіакомпаній на пальне та подовжують час подорожі. За даними Євроконтролю, лише закритий повітряний простір України суттєво посилює затори в небі над Європою.

І хоча збої в рейсах у Польщі в ніч на 10 вересня були відносно обмеженими, оскільки атака дронів сталася рано вранці, ще до того, як багато авіакомпаній розпочали польоти, побоювання щодо можливих подальших збоїв у туристичній галузі вплинули на акції авіакомпаній. Акції власника British Airways компанії IAG знизилися на 4,1%, easyJet впав на 2,2% до найнижчого рівня з квітня, тоді як Lufthansa та Ryanair також подешевшали 2,2%.

Авіаційні аналітики кажуть, що авіакомпанії побоюються ризиків, пов’язаних з вторгненням у зони цивільних польотів.

«Я думаю, це сигнал тривоги для всіх у Європі, які можуть очікувати цього частіше», – сказав керівник консалтингової компанії з питань безпеки Dyami Ерік Шутен.

Високопоставлене джерело на ринку авіаційного страхування заявило, що якщо на ринку виникне відчуття, що вторгнення російських безпілотників у польський повітряний простір стають систематичними та навмисними, або що ізраїльські авіаудари на Близькому Сході, ймовірно, продовжаться, це поставить серйозні питання перед страховиками.

Нагадаємо, що через порушення повітряного простору Польщі російськими дронами в ніч на 10 вересня, під час масованої російської атаки по Україні, країна зупинила польоти з варшавських аеропортів імені Шопена та Модліна, а також аеропортів Жешува та Любліна.

Агентство з авіаційної безпеки Європейського Союзу заявило, що не давало жодних рекомендацій щодо вторгнення безпілотників через його тимчасовий характер, додавши, що авіаційна влада Польщі змогла належним чином впоратися з інцидентом.

Джерело

ПольщаРосія