Популярність дубайського шоколаду спричинила дефіцит фісташок у світі

Популярність дубайського шоколаду спричинила дефіцит фісташок у світі 1

Стрімке поширення відео з дубайським шоколадом у TikTok спричинило несподіваний дефіцит фісташок у світі, що викликало суттєве зростання цін на цей горіх та проблеми з постачанням у кондитерській галузі

Про це пише Financial Times.

Плитки шоколаду з фісташковим кремом і хрумким тістом були скромним хітом після їхнього запуску у 2021 році еміратським бутиковим шоколатьє FIX, доки відео в TikTok не перетворило їх на світову сенсацію.

Відео, опубліковане у грудні 2023 року, зібрало понад 120 млн переглядів і спричинило світову популярність фісташкового шоколаду, породивши безліч підробок.

За словами Джайлз Хакінг з горіхового трейдера CG Hacking, попит на солодощі з фісташковим кремом зріс настільки, що ціни на фісташкові ядра підскочили з 7,65 долара за фунт рік тому до близько 10,30 долара за фунт зараз. На ситуацію вплинули також слабкий врожай у та агресивні закупівлі виробників з ОАЕ.

“Світ фісташок на цей момент практично вичерпаний”, – зауважив він.

У Британії наразі плитки такого шоколаду продають по 10 фунтів за 145 г — удвічі дорожче за звичайні. Деякі магазини вже обмежують продаж в одні руки. Тим часом ,  згідно з даними іранської митниці, за 6 місяців збільшив експорт фісташок до ОАЕ на 40%, а каліфорнійські фермери переорієнтовуються з мигдалю на фісташки, проте перші врожаї очікуються не раніше осені 2025 року.

Водночас шоколатьє по всьому світу відчувають дефіцит не лише горіхів, а й унікальних інгредієнтів, таких як катаїфі — близькосхідна випічка, що використовується у фісташковому кремі.

“Таке відчуття, що він (дубайський шоколад, – ред.) з’явився нізвідки, і раптом ви бачите його в кожному магазині на розі”, – заявив Чарльз Жандро, генеральний менеджер Prestat Group, яка володіє елітними британськими шоколадними брендами. 

FIX, яка назвала свій оригінальний вірусний батончик Can’t Get Knafeh of It, що в перекладі означає “Не можу насититися кнафе” — це гра слів англійською, де Can’t Get Enough of It (не можу насититися цим) обігрується через Knafeh — назву близькосхідного десерту.

Компанія не продає свої батончики за межами ОАЕ і виставляє їх на продаж лише на дві години на день.

  • Торговельні обмеження, запроваджені адміністрацією президента США Дональда Трампа, завдали удару по двох найбільших виробниках газованих напоїв – Coca-Cola та PepsiCo. Через мита і розподіл виробництва по світу зросли витрати на концентрати, що вплинуло на ціни напоїв.

Джерело

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете.ПрийнятиДетальніше

Політика конфіденційності