Популярність дубайського шоколаду спричинила дефіцит фісташок у світі
Стрімке поширення відео з дубайським шоколадом у TikTok спричинило несподіваний дефіцит фісташок у світі, що викликало суттєве зростання цін на цей горіх та проблеми з постачанням у кондитерській галузі
Про це пише Financial Times.
Плитки шоколаду з фісташковим кремом і хрумким тістом були скромним хітом після їхнього запуску у 2021 році еміратським бутиковим шоколатьє FIX, доки відео в TikTok не перетворило їх на світову сенсацію.
Відео, опубліковане у грудні 2023 року, зібрало понад 120 млн переглядів і спричинило світову популярність фісташкового шоколаду, породивши безліч підробок.
За словами Джайлз Хакінг з горіхового трейдера CG Hacking, попит на солодощі з фісташковим кремом зріс настільки, що ціни на фісташкові ядра підскочили з 7,65 долара за фунт рік тому до близько 10,30 долара за фунт зараз. На ситуацію вплинули також слабкий врожай у США та агресивні закупівлі виробників з ОАЕ.
“Світ фісташок на цей момент практично вичерпаний”, – зауважив він.
У Британії наразі плитки такого шоколаду продають по 10 фунтів за 145 г — удвічі дорожче за звичайні. Деякі магазини вже обмежують продаж в одні руки. Тим часом Іран, згідно з даними іранської митниці, за 6 місяців збільшив експорт фісташок до ОАЕ на 40%, а каліфорнійські фермери переорієнтовуються з мигдалю на фісташки, проте перші врожаї очікуються не раніше осені 2025 року.
Водночас шоколатьє по всьому світу відчувають дефіцит не лише горіхів, а й унікальних інгредієнтів, таких як катаїфі — близькосхідна випічка, що використовується у фісташковому кремі.
“Таке відчуття, що він (дубайський шоколад, – ред.) з’явився нізвідки, і раптом ви бачите його в кожному магазині на розі”, – заявив Чарльз Жандро, генеральний менеджер Prestat Group, яка володіє елітними британськими шоколадними брендами.
FIX, яка назвала свій оригінальний вірусний батончик Can’t Get Knafeh of It, що в перекладі означає “Не можу насититися кнафе” — це гра слів англійською, де Can’t Get Enough of It (не можу насититися цим) обігрується через Knafeh — назву близькосхідного десерту.
Компанія не продає свої батончики за межами ОАЕ і виставляє їх на продаж лише на дві години на день.
- Торговельні обмеження, запроваджені адміністрацією президента США Дональда Трампа, завдали удару по двох найбільших виробниках газованих напоїв – Coca-Cola та PepsiCo. Через мита і розподіл виробництва по світу зросли витрати на концентрати, що вплинуло на ціни напоїв.