Почалася реконструкція Мосту Метро у Києві – чи буде зупинятись транспорт
Будівництво нової арки почнеться влітку.
У Києві розпочалася одна з найскладніших інженерних операцій останніх років — капітальне укріплення Мосту Метро, збудованого ще у 1965 році. Унікальна аркова конструкція, якої немає аналогів у світі, вперше за майже шістдесят років проходить через глибоку фазу технічного оновлення. Про хід робіт розповів генеральний директор КК «Київавтодор» Олександр Федоренко в інтерв’ю «Вечірньому Києву».
Символ епохи, що потребує сучасного захисту
Міст Метро — це не лише транспортна артерія, якою щодня курсують тисячі автомобілів і потягів метро. З 2008 року він має офіційний статус об’єкта культурної спадщини. Такий статус накладає обмеження: з того часу проводились лише протиаварійні заходи, без повноцінної реставрації. Проте у 2021 році експерти остаточно підтвердили: без комплексного капітального втручання експлуатація споруди в довгостроковій перспективі стає ризикованою.
«Це аркова конструкція з натяжною попередньо напруженою арматурою. Складність її утримання полягає у відсутності аналогів. А отже — і стандартних рішень», — зазначив Федоренко.
Розпочато масштабні протиаварійні роботи
Із серпня 2024 року під мостом стартували активні протиаварійні заходи. Найбільш видовищна частина — встановлення тимчасових металевих підтримуючих конструкцій під основними прогонами. Під кожен з них — занурюються палі на глибину до 30 метрів. Всього таких паль буде близько 160, роботи ведуться цілодобово, без вихідних.
Кожну опору захистять спеціальними льодорізами — аби забезпечити їхню безпечну експлуатацію в зимовий період.
Паралельно триває будівництво викаточного пірсу, де збиратимуть нову аркову металеву конструкцію, яка згодом замінить частину історичної арки мосту. Встановити першу нову арку планують вже влітку 2025 року — у проєктне положення одного з прогонів.
«Це складна інженерна задача, але після встановлення нових конструкцій міст зможе безпечно функціонувати ще щонайменше 20 років», — запевняє очільник «Київавтодору».
Метро не зупиняється
Незважаючи на масштабність робіт, рух транспорту і поїздів метро не припиняється. Також забезпечене безперервне судноплавство під арками мосту — два основні судноплавні прогони залишаються відкритими, але додатково зміцнюються.
Що далі?
Після завершення першого етапу — а це очікується у 2026 році, — фахівці планують розпочати реставраційний етап, що включатиме розробку документації та проведення власне ремонтних робіт. Завершення протиаварійної частини дозволить не лише зберегти архітектурну спадщину, а й підготувати міст до повноцінної реставрації, не зупиняючи його експлуатацію. Орієнтовний термін продовження безпечної експлуатації після встановлення нових арок — до 2046 року.
На тлі оновлення Мосту Метро знову заговорили й про іншу легендарну київську інженерну пам’ятку — міст Патона. Однак, за словами Федоренка, наразі для нього відсутня проєктна документація, а тому строки початку реставрації залишаються відкритим питанням.
Про те, які дороги в Києві буде відремонтовано в 2025 році – читайте у статті Наталії Іжицької “Оновлення дорожньої інфраструктури Києва. Що в процесі, що заплановано”