Підвищення цін на вантажні перевезення Укрзалізниці може обвалити ВВ Укаїни

Підвищення цін на вантажні перевезення Укрзалізниці може обвалити ВВ Укаїни 2

Підвищення тарифів Укрзалізниці на вантажні перевезення не має економічного обґрунтування, а за розрахунками Укрпромзовнішекспертизи, що індексація на 37% призведе до скорочення ВВП на 100 млрд грн, і до потенційного скорочення 70 – 80 тис. робочих місць

Про це у коментарі Еспресо заявив директор GMK Center Станіслав Зінченко.

“Я слухав пана Лещенка. Емоційний виступ, але він не знає, як працює логістика. Коли ти підвищуєш тарифи (а підвищення на УЗ постійне останні п’ять років), то вантажі йдуть з Укрзалізниці на автомобільний транспорт з Укрзалізниці. У результаті одною з причин, чому потрібно збільшувати тарифи, пан Лещенко каже, що в нас зменшилась вантажна база на 49%. Так вона зменшилась, тому що ви тарифи підвищили! Зернотрейдери почали возити зерно автомобільним транспортом. Навіщо їм возити залізницею, якщо у вас дорого?” – каже Станіслав Зінченко. 

 За його словами, нема ніякого економічного обґрунтування, чому треба піднімати тарифи і саме на стільки. А 

“Є розрахунки державного підприємства Укрпромзовнішекспертиза, що індексація вантажних тарифів на 37% призведе до скорочення ВВП на 100 млрд грн. Втрати валютної виручки будуть 98 млрд грн. І щорічні втрати до бюджету приблизно 36 млрд грн. Під ризиком ліквідації опинитися сумарно в економіці близько 70-80 тисяч робочих місць. Це те, що незалежне державне підприємство рахувало”, – каже Станіслав Зінченко.

При цьому за січень-вересень цього року промислове виробництво знизилось на 3%, тож очікувано, що загальний обсяг вантажних перевезень скорочуватиметься, тому УЗ варто докласти зусиль, аби не втрачати клієнтів. 

“Всі промислові асоціації, всі експерти завжди кажуть: “Хлопці, запроваджуйте програму підвищення ефективності, скорочуйте видатки, неефективні витрати в Укрзалізниці, неефективні закупівлі, оптимізуйте персонал, цифровізуйте управління – там роздуті штати. Думайте, як навпаки залучати вантажі на Укрзалізницю, щоб збільшувати вантажообіг. Бо логістика – це коли до тебе приходять клієнти, бо в тебе якісний сервіс та хороші умови. Натомість вони, користуючись своїм монопольним становищем, підвищують тарифи, і від них втікають всі”, – каже Станіслав Зінченко. 

У результаті підвищення тарифів може призвести до ще сильнішого зменшення вантажної бази і, як наслідок,  зменшення доходів самої Укрзалізниці.

“Однак мене доходи Укрзалізниці ніяк не турбують. Це – сервісна компанія. Не Укрзалізниця в країні основний роботодавець, основний платник податків та і основний інвестор. Усе це – бізнес і промисловість: будівельна галузь, добувна, металургійна, цементна, аграрна. Це вони експортують та приносять гроші в країну, вони забезпечують робочі місця. З мого погляду, те, що відбувається – це нонсенс”, – каже експерт.  

  • Заступник голови наглядової ради Укрзалізниці Сергій Лещенко, виступаючи у Верховній Раді 5 листопада, заявив, що індексація тарифів на вантажні перевезення  може принести УЗ 22 млрд грн, якщо робити це в два етапи: на 27,5% з 1 січня та на 11% – з 1 липня. 

 

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Детальніше

Політика конфіденційності