Підприємці закликають міністра Кулебу передбачити субсидії на пасажирські перевезення

Підприємці закликають міністра Кулебу передбачити субсидії на пасажирські перевезення 1 Наразі збитки УЗ покриває коштом вантажних перевезень.

Європейська Бізнес Асоціація (EBA) звернулась до віцепрем’єр-міністра з відновлення України — міністра розвитку громад та територій Олексія Кулеби з проханням передбачити у Держбюджеті-2026 видатки для відшкодування збитків Укрзалізниці через субсидування нею пасажирських перевезень.

«Проблема збитковості пасажирських перевезень є критичною вже багато років. У 2024 році збитки Укрзалізниці від пасажирських перевезень перевищили 18 млрд грн, а у 2025 році, попри виділення 4,3 млрд грн на компенсацію, прогнозовано сягнути понад 22 млрд грн», — наголосили в EBA.

В Асоціації нагадали, що наразі ці збитки УЗ покриває коштом вантажних перевезень — за рахунок крос-субсидування. Проте таку практика є економічно невиправданою, не відповідає європейським практикам і негативно впливає на розвиток транспортної галузі.

«Підхід перехресного субсидування перекладає компенсаційні витрати на вантажовласників, тим самим створюючи для них додаткове фінансове навантаження. Це, своєю чергою, негативно впливає на конкурентоспроможність і обсяги вантажних перевезень та, відповідно, гальмує розвиток галузі в цілому. До того ж, європейська модель ринку залізничних перевезень взагалі не передбачає крос-субсидування між пасажирським та вантажним сегментами», — наголосили в EBA.

Найбільш доцільно, зважаючи на соціальну важливість збереження доступних перевезень для населення та негативний економічний вплив наявного підходу крос-субсидування, EBA вважає запровадити субсидування пасажирських перевезень з держбюджету.

«Європейська Бізнес Асоціація закликає Міністерство розвитку громад та територій — підготувати та подати до Мінфіну бюджетний запит на компенсацію прогнозованих збитків Укрзалізниці в 2026 році від пасажирських перевезень, а Міністерство фінансів — розглянути можливість включити відповідні видатки до проєкту Закону «Про Державний бюджет України на 2026 рік». Запровадження прозорої та передбачуваної системи фінансування пасажирських перевезень сприятиме розвитку ефективної та збалансованої тарифної політики в залізничній галузі, що відповідатиме інтересам держави та сприятиме сталому розвитку залізничного транспорту», — резюмували у EBA.

Нагадаємо, АТ ” створює модель, яка буде основою зміни тарифів на пасажирські перевезення. Планується, що вартість квитків залежатиме насамперед від популярності маршрутів та часу доби. Про це розповів (на той момент) керівник пасажирського напрямку УЗ Олександр Перцовський в інтерв’ю Forbes. За його словами, держкомпанія має намір розробити модель, яка передбачає кілька тарифних змін.

Джерело

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете.ПрийнятиДетальніше

Політика конфіденційності