Перевезення залізничним транспортом у Росії впали до мінімуму за 15 років
Обсяги вантажоперевезень РЖД у 2024 році впали до 15-річного мінімуму. Брак робочої сили і локомотивів посилив проблеми з пропускною спроможністю, оскільки Москва переспрямовує торговельні потоки з Європи в Азію, продовжуючи війну проти України.
2024 року “Російські залізниці” перевезли 1,18 млрд тонн вантажів, що на 4,1% менше, ніж попереднього року, і є найнижчим показником із 2009 року, коли Росія оговтувалася від світової фінансової кризи. Навіть 2020 року під час пандемії обсяги вантажних перевезень у Росії зросли.
www.reuters.com
Як зазначає Reuters, обсяги промислового виробництва і залізничних вантажів зазвичай ідуть рука об руку. Але в той час як війна стимулює зростання промислового виробництва, вантажі відстають.
Шість джерел у залізничній галузі та на залізничному транспорті, які спілкувалися з Reuters на умовах анонімності, серед причин проблем із вантажоперевезеннями назвали брак пропускної спроможності мережі на сході, санкції, нестачу робочої сили та скорочення інвестицій.
Одне з джерел як проблеми назвало санкції, обмеження доступу до запасних частин і брак локомотивних бригад.
“Усі пішли або на спецоперацію (війна проти України, – ред.), або на оборонку, а водити поїзди просто нікому”, – сказало джерело.
Інше джерело вказало на військові дії, що впливають на вантажоперевезення.
“Раніше система працювала відмінно, але все змінилося – вантажі йдуть на схід, тепер пріоритет віддається обороні, а залізниці просто не справляються”, – сказала ця людина.
Проблеми в економіці
Цього року “Российские железные дороги” зіткнулися з величезним стрибком процентних платежів, оскільки Центробанк підвищив вартість запозичень у спробі приборкати стрімке зростання інфляції, а компанія скорочує інвестиції приблизно на 40%.
Джерело в залізничній галузі повідомило, що РЖД не виконали цільові показники за обсягами перевезень на Байкало-Амурській магістралі та Транссибі, які перебувають у стадії розширення. За словами джерела, у 2024 році РЖД перевезли цими східними маршрутами близько 150 млн тонн, що менше запланованих 162 млн тонн.
Однією з галузей, що перебувають під тиском, є вугільна. Вашингтон запровадив санкції проти більшості найбільших вугільних компаній Росії, включно з СУЕК і Мечел. Після введення заборон США, ЄС і Великої Британії на імпорт вугілля з Росії понад 80% її експорту тепер йде в Азію.
Експорт впав на 6% торік під тиском західних санкцій, збоїв в інфраструктурі та проблем із рентабельністю, заявило Міжнародне енергетичне агентство.
“Вугільна промисловість сьогодні відчуває особливі труднощі через падіння цін і неможливість експортувати вугілля на ринки в повному обсязі”, – сказав міністр енергетики Олександр Новак у грудні.
За даними китайської митниці, Росія була єдиним ключовим виробником, чиї поставки вугілля до Китаю впали 2024 року.