“Київавтодор” два тижні відтягує укладання угоди з ТОВ “Автострада” Максима Шкіля про капремонт Харківського шосе у Дніпровському та Дарницькому районах столиці за 1,26 млрд грн, хоча остання ще 16 вересня стала переможцем торгів. Про це пишуть “Наші гроші” з посиланням на “Прозорро”
“Можливо через скандал, який може виникнути. Бо йдеться про укатування в тиловий асфальт великої суми грошей на фоні бюджетного дефіциту для виплати зарплат військовим”, – пише видання.
Зазначається, що кошторис досить дорогий. 1,26 млрд грн за п’ятикілометрову ділянку дороги це по чверті мільярда за кілометр. А це значно дорожче від звичайного асфальтування.
Наприклад, неподалік “Киїавтодор” замовив асфальтування кілометрової ділянки вулиці Драгоманова. Там вона обійшлась лише в 40 млн грн.
У 2010 році Харківське шосе вже збирались ремонтувати. Тоді голова КМДА Олександр Попов затвердив проєкт ціною 101 млн в цінах 2011 року. Тоді долар коштував 8 гривень, тобто вп’ятеро менше теперішнього.
“Однак новий проєкт коштуватиме не в п’ятеро дорожче, а в 12 разів. Можливо тому, що в нього додали більше різних штук. Які вже критикують. У тому числі і через те, що йдеться про розширення вулиці і створення ледь не хайвею посеред спального району. Тобто через дорогу є багато переходів з світлофорами, а значить підвищується небезпека ДТП. А може ремонт виглядає дорого ще й тому, що в ньому навіть після тендеру з 10% знижкою від очікуваної ціни залишилось забагато маржі”, – зазначило видання.
Повідомлялось, що найбільший замовник робіт із ремонту доріг у столиці — «Київавтодор» і підпорядковані йому підприємства. За даними публічного модуля аналітики BI Prozorro, за 2024 рік вони провели 3,8 тис. закупівель із загальною очікуваною вартістю 8,8 млрд грн. Водночас початкова сума договорів за ними становить приблизно 7 млрд грн. Це тому, що 11% закупівель були неуспішними або скасованими. Про це читайте у статті “Оновлення дорожньої інфраструктури Києва. Що в процесі, що заплановано”.