Найбільші платники податків серед АЗС – як змінилась перша трійка
Перше місце традиційно за мережею ОККО.
Усі без винятку ТОП-50 автозаправних мереж збільшили сплату податків 2024 року. Однак збільшення було нерівномірним. Основною «аномалією» залишається найбільший гравець ринку — ОККО. Про це пише Сергій Куюн, директор ТОВ «Консалтингова група А-95», в статті – “Рекордні прибутки й мізерні податки”.
Зі 2,9 млрд грн, які держбюджет отримав додатково з ТОП-10 2024-го, 980 млн припало на ОККО. Маючи 24% реалізації пального серед ТОП-10 мереж, вона забезпечила торік 35% загальної сплати податків.
Однак найбільш разюча картина по податку на прибуток — на ОККО припало 55% його надходжень серед ТОП-10. І це при тому, що роком раніше вага внеску команди Василя Даниляка (СЕО групи ОККО) становила 65%, а в окремі квартали перевищувала 80%.
Довгоочікуване зниження частки ОККО в загальному казані, незважаючи на збільшення відрахувань, пояснюється початком сплати ПнП рештою ринку. Насамперед це стосується другого номера — мережі WOG. Торік вона додала бюджету майже стільки ж, скільки основний конкурент, — 955 млн грн.
Третім гравцем, що зробив найбільший додатковий внесок у держбюджет 2024 року, стала мережа UPG — 422 млн грн. Це дозволило їй доповнити трійку мереж із річною сплатою понад 1 млрд грн податків. У 2,5 разу UPG наростила сплату ПДВ та удвічі — податку на прибуток.
З іншими матеріалами автора можна ознайомитися за посиланням.