Мораторій на підвищення тарифів УЗ на вантажні перевезення просять запровадити металурги
В УМП закликали Кабінет Міністрів України ініціювати заходи щодо покращення фінансового стану УЗ.
Катастрофічні наслідки для економіки матиме підвищення тарифу “Укрзалізницею” на вантажні перевезення на 37%, оскільки це спричинить скорочення обсягів валютної виручки та зупинку стратегічних підприємств. У листі ОП “Укрметалургпром” (УМП) віце-прем’єр-міністру з відновлення України – міністру розвитку громад та територій України Олексію Кулебі та прем’єр-міністру Денису Шмигалю вказано, що Кабінет Міністрів України, враховуючи стан української промисловості, має запровадити мораторій на два роки на підвищення тарифів УЗ, а також провести аудит в державній компанії для того, аби розібратися з неконтрольованим зростанням витрат.
“За наявною інформацією, 28 листопада 2024 р відбулася зустріч Олексія Кулеби з керівництвом “Укрзалізниці”, де було прийнято рішення підготувати проект наказу щодо проведення індексації вантажних залізничних тарифів з підвищенням останніх на +37%. Це рішення викликало дуже велике занепокоєння у гірників і металургів України, які категорично виступають проти подібного кроку. Виглядає дуже дивно, що Міністерство розвитку громад та територій України проводить такі кулуарні обговорення з УЗ без участі бізнес-спільноти. Адже наслідки для економіки України будуть катастрофічні із зупинкою стратегічних підприємств та суттєвого скороченню валютної виручки”, – йде мова в листі.
У “Укрметалургпромі” наголосили, що основним засобом вантажоперевезень у нашій країні є саме залізниця та наводять приклад, що в Німеччині загальна частка вантажоперевезень залізничним транспортом не перевищує 20%, тоді як в Україні, залізниця забезпечує 36% пасажирських та майже 82% вантажних перевезень.
“Розуміючі своє монопольне становище у питанні вантажоперевезення, УЗ весь час свого існування намагається вирішувати власні фінансові проблеми за рахунок вантажовідправників. Українська промислова бізнес-спільнота вже відчула значний фінансовий тиск після серії підвищень вантажних тарифів у 2021 та 2022 рр., які призвели до рекордного збільшення витрат на залізничні перевезення — так, тарифи на транспортування вугілля, руди і вапняку зросли на 140% (!), металу — на 70%, добрив — на 70%, зерна — на 96%, а порожніх вагонів з-під вугілля — на 158% (!)”, – наголосили в об’єднанні.
В УМП також вказали, що підвищення тарифів не допоможе вирішити проблеми “Укрзалізниці”, якщо не буде реформована її структура та не будуть задіяні внутрішні ресурси. Там зазначили, що нині витрати “УЗ” швидше зростають за доходи, і це є тривожним сигналом і вимагає термінового перегляду витратної політики.
В “Укрметалургпром” закликали уряд ініціювати заходи щодо покращення фінансового стану УЗ. Мова, зокрема, йде про оптимізацію витрат, підвищення ефективності використання активів державного монополіста та розвиток вантажної бази. В об’єднанні заявили про необхідність запровадження мораторію на підвищення вантажних залізничних тарифів до скасування дії воєнного стану та на період не менше двох років після завершення бойових дій.