Мережі АЗС знову недоплатили податків
В “тіні” залишилося до 30% потенційних надходжень від цього ринку.
Серед найбільших українських мереж АЗС є кілька гравців, податки яких повинні бути більшими, враховуючи платежі їх конкурентів. Тобто податківцям варто звернути на них свою увагу. Зокрема це мережа БРСМ, Avantage 7, KLO та МОТТО. Про це пише Сергій Куюн, директор ТОВ “Консалтингова група А-95”, в статті – “Рекордні прибутки й мізерні податки”.
Як зазначив автор, розрахунки показують, що 2024 року автозаправні мережі недоплатили мінімум 6 млрд грн податків. Інакше кажучи, в “іні” залишилося до 30% потенційних надходжень від цього ринку.
“Якщо орієнтуватися на показник 2,62 грн/л, із яким закінчила рік п’ятірка лідерів серед ТОП-10, потенціал БРСМ вимірюється у 680 млн грн. Це сума, яку потенційно недоплачено торік і яку бюджет зможе побачити поточного року, якщо податківці нарешті наведуть сюди свій “прожектор”. Вельми перспективними можуть стати й поглиблені дослідження цього “родовища” за 2023 та 2022 роки, коли взагалі було не до податків”, – пише автор.
Щодо мережі Avantage 7, то тут спостерігалася “класика жанру”, а саме: після потужного стусана наприкінці 2023-го у 2024-му податківці чомусь втратили інтерес до цього гравця, і він платив податки без особливого ентузіазму. Показник податків на літр залишився негідним — 1,43 грн. Це означає, що “податковий” потенціал мережі оцінюється у понад 300 млн грн на рік.
Перспективним джерелом податків залишається й KLO.
“Протягом року столична мережа покращила показник на літр на 82%, до 1,78 грн. Але одна з небагатьох показала зменшення прибутку, а також продовжує декларувати мізерні офіційні оклади — 12 100 грн/міс. у четвертому кварталі 2024 року. Об’єктивно місце KLO серед лідерів, бо мережа досить ефективна, навіть попри відчутні втрати у реалізації, але власники компанії поки що продовжують скромничати”, – зазначає автор.
У повному маргінесі продовжує перебувати МОТТО. Оклад 9418 грн/міс. по колективу МОТТО у майже 1500 осіб. Це означає, що власник мережі десь бере 18,5 млн грн готівки щомісяця, щоб платити робітникам ринкові 20 000 грн/міс. Де він їх бере, питання, яке нарешті мали би вивчити податківці. Втрати бюджету від цих та інших загадок МОТТО можна оцінити в 150 млн грн.
З нового року в Державній податковій службі новий керівник, який хоче показати результат. Власне, ринок пального буде найкращим маркером, оскільки є повна ретроспектива роботи “попередників” і база порівняння. А головне, навіть неозброєним оком видно, що запитання треба ставити половині заправних мереж. Мізерні зарплати, безприбуткова діяльність — роботи багато.
З іншими матеріалами автора можна ознайомитися за посиланням.