Класичні підходи до кадрового відбору, якими компанії користувалися у стабільні та передбачувані часи, не працюють в умовах війни. Тож бізнесу доводиться бути креативним — постійно шукати нові інструменти, та вдосконалювати існуючі. Про це розповіла директорка зі сталого розвитку і взаємодії з персоналом Групи “Метінвест” Тетяна Петрук на зустрічі HRD Club Ukraine.
За її словами, Метінвест до великої війни мав чергу з охочих працювати на підприємствах компанії. Зараз, через міграцію українців і мобілізацію, компанія стикається з гострим браком персоналу. Вакантними залишаються близько 3,7 тис. позицій, тож “Метінвесту” довелося переглянути підходи до підбору та навчання персоналу.
«Ситуація кардинально змінилася. Ми не просто не можемо дозволити собі конкурс — ми готові брати більшість охочих працювати. Така сама ситуація з навчанням: ми розуміємо, що на наших підприємствах важливіше зосередитися на критично необхідних у нинішніх умовах навичках, таких як надання першої медичної допомоги, ніж на навчанні ефективних презентацій», — каже Петрук.
Відповідно, довелося переглянути навчальні програми, скоригувати роботу тренерів і скоротити терміни навчання.
«Якщо раніше спеціаліста на посаду підручного сталевара ми навчали шість місяців, то зараз маємо навчити за два. Переглядаємо й зміст навчання, щоб воно не було загальним, а охоплювало лише найнеобхідніші навички для конкретної посади», — пояснила директорка.
Нагадаємо, раніше “Метінвест” Ріната Ахметова увійшов до рейтингу найкращих роботодавців України. Також компанія посіла перше місце у рейтингу найбільших приватних бізнесів України з виторгом 270,5 млрд грн у 2023 році, та увійшла до рейтингу найкращих роботодавців України 2024-го