Які електронні сервіси для держпослуг найчастіше використовує бізнес та населення
Тільки третина населення в Україні достатньо обізнана щодо можливостей і зручності отримання держпослуг за допомогою електронних сервісів. Серед бізнесу цей показник дещо вищий – майже 60% компаній ними вже користувались.
При цьому, найпопулярніші у населення електронні черги для отримання адміністративних послуг, а у бізнесу – електронний кабінет на сайті Податкової служби.
За її словами, показник достатньої обізнаності населення щодо можливостей і зручності отримання держпослуг за допомогою електронних сервісів складає у середньому 36%. Водночас у бізнесу цей показник вже перевищує половину і складає наразі майже 60%. Однак населення відкриває для себе можливості цифровізації наразі дещо швидше, оскільки у позаминулому році рівень обізнаності становив близько 29%.
“Тобто, за минулий рік кількість громадян, які почали користуватися цими сервісами, зросла на 6%, а серед бізнесу кількість компаній, які теж почали це робити, зросла на 3% – з 57,2% до 59,9%. Для зростання серед населення не останню роль відіграє програма “єВідновлення” – за допомогою “Дія” заяви на компенсацію подали станом на кінець січня більше ніж 150 тисяч громадян, чиє житло було зруйновано або пошкоджено”, – пояснила Шуляк.
Вона додала, що у ТОП-3 найпопулярніших електронних сервісів у населення входять електронні черги для отримання адміністративних послуг, якими зараз користується 26,5% українців, сервіси медичних послуг – 27,6%, сервіси для отримання довідок – 14,6%. Найнижчий показник у цьому відношенні – сервіси з питань будівництва, землі, нерухомості, якими користується лише 3,7% громадян, аі майже 40% про них взагалі не знає. Водночас, земельні відносини, як показують результати наведеного дослідження, є, на думку більшості населення, найбільш корупційною сферою.
У представників бізнес-спільноти до ТОП-3 найбільш затребуваних електронних сервісів входять електронний кабінет на сайті Державної податкової служби, яким користувалися 89% компаній, онлайн-послуги з питань реєстрації та зміни діяльності суб’єктів господарювання – 73%, отримання витягів і довідок – 72,3%.
“Найнижчий у цьому плані показник у підключенні за допомогою “Дія” до програми “єВідновлення” – 7,7%, але я допускаю, що це через те, що бізнес просто не знає про таку можливість і як це зробити”, – наголосила Шуляк.
Вона нагадала, що для компаній алгоритм участі доволі простий – компанія реєструється у програмі, система її перевіряє по відповідним статистичним реєстрам. Це необхідний крок, щоб переконатися, що компанія дійсно займається будівельними роботами або будматеріалами, тобто, в неї є відповідний КВЕД, де це прописано.
“Всі фізичні особи-підприємці, які хочуть брати участь у “єВідновлення” і які працюють в цій сфері, всі юридичні особи незалежно від форми власності, вони це роблять. Громадянин, які отримав компенсацію, не може обрати компанію, якої немає в списку, однак перелік запропонованих компаній, повторюся, наразі дуже широкий – це тисячі підприємств, які долучилися”, – підкреслила Олена Шуляк.
Вона вказала, що бізнес може долучитися до “єВідновлення” у кілька кроків:
- У застосунку або на порталі “Дія” натиснути “Подати заяву” та авторизуватися за допомогою електронного підпису юридичної особи або фізичної особи-підприємця чи BankID ФОП;
- Вибрати послугу приєднання до “єВідновлення” як бізнесу;
- Далі “Дія” перевірить відомості про ваш суб’єкт господарювання в ЄДР;
- Перевірити відомості у своєму профілі на порталі diia.gov.ua, оновити їх за необхідності;
- Вибрати банк, внести дані про свій Merchant ID та підтвердити, що МСС-код бізнесу відповідає умовам участі у програмі;
- Вибрати тип точки продажу та внести інформацію про неї.
- Портал сформує заяву про приєднання до програми “єВідновлення”;
- Перевірити сформовану заяву та підписати її за допомогою електронного підпису юридичної особи або ФОП.