Як ЗСУ подають запити до Агенції оборонних закупівель – у НАЗК розповіли про збій алгоритму формування заявок – новини Україна

Як ЗСУ подають запити до Агенції оборонних закупівель – у НАЗК розповіли про збій алгоритму формування заявок – новини Україна 1 Там пояснили, що через надто велику дискрецію немає чітких критеріїв формування переліку, який надходить Агенції оборонних закупівель. 

В.о. керівника управління формування політики доброчесності у сфері безпеки та оборони в НАЗК Марта Івашків розповіла, за яким алгоритмом військові частини відправляють запит до Агенції оборонних закупівель щодо будь-яких потреб. Під час інтерв’ю на NV вона зауважила, що інструкція алгоритму подачі заявки не дуже деталізована, а потреби військових частин перевищують будь-які можливості планування та подальших закупівель.

Як ЗСУ подають заявки в АОЗ?

  1. Військові формують заявку та подають запит до Генштабу, який далі надходить до Головного управління логістики.  
  2. Центральне управління оборонних ресурсів ГШ та Головне управління логістики звужують потребу і спільно формують пропозиції до Переліку товарів, робіт та послуг. 
  3. Ці пропозиції передають у департамент закупівель Міноборони.
  4. Міноборони передає їх АОЗ, яка й купує зазначені там позиції, зокрема дрони та РЕБ. 

Івашків вважає, що сьогодні взаємодія між Центральним управлінням оборонних ресурсів та Головним управлінням логістики налагоджена, але вона побудована на мовчазній згоді. 

“Хотілось би, зважаючи на етапи планування, щоб було чітко визначено, хто за що відповідає і в якій формі відбувається взаємодія”, — зазначає спікерка, додаючи, що ці структури формують потреби за різними показниками: хтось подає запит по назві, хтось — по тактико-технічних характеристиках. Тобто чітких критеріїв, за якими збирається заявка, немає. 

Також вони повинні оцінити й кількісний показник. Спікерка наголошує, що те, чого потребують військові, не завжди є змога профінансувати повністю.

“Зараз існує надто велика дискреція в цій інструкції, яка не дає чіткого розуміння, як формується цей перелік”, — пояснює Івашків.

Вона попередила, що це впливає на прозорість та передбачуваність під час формування пропозицій до переліку. І, як наслідок, безпосередньо впливає на подальшу закупівлю. 

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Детальніше

Політика конфіденційності