Гончар: Корок від балтійської пляшки не у росіян

Гончар: Корок від балтійської пляшки не у росіян 1

Що ж, нарешті на Балтиці спостерігаємо позитивну динаміку

Затримання 11 квітня Силами оборони Естонії підсанкційного танкера “Kiwala”, що прямував в Усть-Лугу під завантаження російською нафтою, є індикатором наростальної рішучості країн Балтійського регіону.

Тут слід пригадати, що 21 березня Німеччина теж зробила доволі рішучий крок — конфіскувала танкер “Eventin” разом із цінним вантажем —  приблизно 100 тисячами тонн російської нафти вартістю 40 млн євро, що перейшла у німецьку власність. У Берліні тоді підкреслили, що цей “надзвичайно жорсткий підхід” має на меті надіслати сигнал Росії, що Німеччина не буде стояти осторонь і спостерігати за транзитом російської нафти через Балтійське море. Ну ось надіслала ще один сигнал.

Однак, Рубікон рішучості балтійськими країнами буде перейдено тоді, коли танкери, що прямують до російських портів під завантаження Urals, будуть затримуватись перед входом у Данські протоки. 

У 1933 році, відвідуючи Кольську затоку та милуючись просторами Арктичного океану, Сталін сказав: “Що таке Чорне море? Балія. Що таке Балтика? Пляшка. А корок не в нас…“. Дійсно, “корок” від “балтійської пляшки” не у росіян! Горлечко пляшки – Данські протоки й корок до нього у данців. Та й Швеція з Фінляндією вже члени . І Балтика – море НАТО і ЄС. А через Балтику йде жирний потік російської нафти й нафтопродуктів. Можна ж і закоркувати це горлечко для руху нафтових танкерів в ім’я чистого та зеленого сьогодення й майбутнього Балтики…

Ще 22 лютого 2023 року на круглому столі в Укрінформі, і надалі на різних мозкових штурмах і дискусіях в Україні та за рубежем (останній раз в Європарламенті у січні цього року), неодноразово наголошував, що ефективні санкції проти російської нафти можливі шляхом блокування заходу танкерів з невідповідним технічним станом у Балтійське море. До речі, навіть претензії не зможе пред’явити. Ось зараз, на тлі затримання естонцями танкера “Kiwala” росЗМІ розгублено пишуть “Формально судно не имеет никакого отношения ни к России, ни к компаниям страны“. А раз так – то повна свобода дій для ВМС Данії та союзних по НАТО і ЄС країн Балтики та Північного моря в зоні Данських проток.

P.S. Російські порти Балтики перевалюють на експорт 57% російської нафти та нафтопродуктів.

Джерело

Про автора.  Михайло Гончар, експерт з міжнародних енергетичних та безпекових відносин

Редакція не завжди поділяє думки, висловлені авторами блогів. 

Джерело

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете.ПрийнятиДетальніше

Політика конфіденційності