Електронна акцизна марка запрацює з 1 листопада 2026 року – запуск перенесли на 10 місяців

Електронна акцизна марка запрацює з 1 листопада 2026 року - запуск перенесли на 10 місяців 1

В Україні перенесуть строки запровадження електронної акцизної марки та Електронної системи обігу підакцизних товарів – алкоголю, тютюну та рідин для електронних сигарет.

Як зазначається, старт обов’язкового маркування всіх підакцизних товарів е-акцизними марками відкладено на 10 місяців – до 1 листопада 2026 року (замість 1 січня 2026-го).

Таке рішення підтримано під час засідання робочої групи у Комітеті Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики. Ці зміни до законодавства пропонують врахувати під час другого читання проекту Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування банків податком на прибуток підприємств у 2026 році” (реєстраційний № 14097 від 01.10.2025).

Чому вирішили перенести введення електронної акцизної марки

У Кабміні пояснили, що перенесення пов’язане з необхідністю додаткової підготовки ринку, ключових операторів і державних органів до переходу на нову систему, а також для мінімізації ризиків для легального бізнесу та споживачів.

Повідомляється, що Міністерство фінансів уже розробило проект постанови уряду, який врегульовує роботу Електронної системи з урахуванням нових строків. Найближчим часом документ буде опубліковано для громадського обговорення на сайті Мінфіну.

Усі зацікавлені сторони та експерти зможуть ознайомитися з проектом і подати свої пропозиції.

У Кабміні наголошують, що реформа акцизного маркування є частиною створення сучасної електронної системи контролю за обігом підакцизних товарів. Її мета – підвищити прозорість ринку, зменшити тінізацію та посилити захист споживачів.

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Детальніше

Політика конфіденційності