Для розвитку добувної галузі Україні потрібна нова екосистема, заявив Сергій Скорбун

 Скорбун заявив, що добувна галузь створює мультиплікативний ефект для економіки.

Сильна промисловість — запорука стійкої економіки та надійної оборони, тож має бути створена нова екосистема, яка розглядатиме добувну галузь не лише як джерело сировини, а як основу виробництва, залучення інвестицій та створення продуктів із високою доданою вартістю. Таку екосистему має підтримувати держава — через передбачувану політику й адвокацію інтересів країни на світовому рівні. На цьому наголосив керівник управління координації зовнішніх проєктів офісу генерального директора Групи “Метінвест” Сергій Скорбун під час першого міжнародного форуму United by Mining, що відбувся у Києві. Організатором форуму виступила Національна асоціація добувної промисловості України, за підтримки Комерційного департаменту Посольства США, інформує пресслужба компанії.  

“Вся економіка працює на підтримку оборони. Щоб армія мала ресурси, промисловість повинна залишатися сильним фундаментом держави. І тут важливо говорити про глобальну адвокацію української промисловості”, — переконаний Скорбун.

Він зауважив, що від початку повномасштабної війни до середини 2025 року “Метінвест” сплатив 64 мільярди гривень податків, а також надав 9 мільярдів гривень допомоги державі та громадянам, з яких 5 мільярдів спрямовано на оборону в межах ініціативи “Сталевий Фронт” Ріната Ахметова. Компанія забезпечує ЗСУ сталевими виробами для бронежилетів, бліндажів, протимінних тралів, постачає техніку, амуніцію та допомагає у будівництві фортифікацій.

“60% бізнесу “Метінвесту” — це добувна галузь. Саме завдяки її роботі ми можемо підтримувати армію. Той, хто платить податки, утримує оборону”, — сказав він.

Скорбун підкреслив: добувна галузь створює мультиплікативний ефект для економіки, адже одне робоче місце генерує ще чотири в суміжних секторах. Водночас сектор стикається з низкою проблем, які вимагають системної підтримки держави. Серед ключових напрямів роботи має бути прогнозована тарифна й податкова політика для формування конкурентних умов, торгова дипломатія для відстоювання інтересів України на зовнішніх ринках, доступ до фінансування та подолання дефіциту кваліфікованих кадрів.

Також важливим питанням залишається ефективність державних монополій у галузі логістики, насамперед — “Укрзалізниці”, де збитки пасажирського сегмента створюють тиск на вантажні перевезення та бізнес.

Джерело

ЗСУКиївська областьСША