Ціни можуть незначно зрости, але перебоїв з пальним не буде.
Імпорт дизельного пального з Індії в Україну буде обмежено. Всі партії індійського палива будуть проходити процедуру відбору і лабораторного аналізу проб на визначення джерела походження сировини. Обмеження ініціювала 15 вересня Служба безпеки України, воно набуває чинності починаючи з 1 жовтня. Про це повідомляє галузеве видання enkorr.
Зазначається, що вимогу стосовно імпорту пального з Індії СБУ спрямувала на адресу Енергетичної митниці. Вони діятимуть за аналогією з тими, що раніше були накладені на дизпальне з Туреччини у вересні 2023 року. Тоді рішенням РНБО низку турецьких портів, як приймали суттєві обсяги російського ДП, було внесено до переліку ризикованих, а всі партії, що надходили з них, підлягали лабораторному аналізу.
Чи є заміна
Видання, посилаючись на румунських трейдерів, зазначає, що після заборони імпорту індійського палива зросте попит на ДП з інших південних напрямків.
“Великі обсяги з Індії закупалися не тому, що іншого продукту на ринку не було, а тому, що індійське паливо було дешевшим. Ринок налаштується під інші напрямки й ціни. Наприклад, у серпні ми вже привезли партії дизелю з заводу SARAS”, — повідомив оператор Oil Terminal.
Не бачать проблем із забезпеченням українського ринку трейдери, що постачають танкерні партії. Вони готові замістити індійські обсяги, але така заміна коштуватиме ринку додатково кілька доларів, оскільки попит на танкерні перевезення зросте.
Крім того, у разі повного блокування постачання з Індії й інших “гібридних” джерел російських нафтопродуктів, трейдери оперативно можуть подвоїти обсяги постачання, використовуючи винятково польську портову інфраструктуру.
Повідомлялось, що Євросоюз в рамках 19-го пакету антиросійських санкцій розглядає можливість запровадження обмежень проти компаній в Індії та Китаї, які сприяють торгівлі нафтою з РФ.