Ціни на продукти знову зросли – березень не став винятком
Подешевшало лише пшеничне борошно, супермаркети стимулюють продажі напередодні Великодня.
Ціни в березні продовжують зростати через сезонні фактори, а також змін попиту та пропозиції. Найбільше зростання цін зафіксовано у категорії овочів. Також подорожчали молочні продукти та курятина. Про це йдеться у моніторингу цін на продукти Українського клубу аграрного бізнесу (УКАБ).
Овочі
Лідером подорожчання серед овочів стали томати (+39% за місяць), що пов’язано з низькими обсягами власного виробництва та переважним імпортом із Туреччини, який скоротився.
Значно зросла у ціні морква (+30% за місяць). Коренеплід зріс у ціні через високий рівень імпортної залежності та сезонного дефіциту вітчизняної продукції.
За прогнозами аналітиків, зниження цін на тепличні овочі не варто чекати в травні, вітчизняна продукція почне з’являтися на прилавках магазинів лише наприкінці квітня.
М’ясо, яйця та молочка
Куряча тушка додала у ціні 10%, філе – 7%, стегно – 5%. Таке подорожчання аналітики пояснюють стабільно високими витратами на корми, вартість яких поступово має стабілізуватись. Водночас свинина демонструє помірне зростання (1-2%), а яловичина додала 4%.
На 10% за місяць подорожчали яйця, досягнувши середньої ціни 73,1 грн. за десяток, майже зрівнявшись із ціною 2023 року за аналогічний період.
За даними УКАБ, молочні продукти продовжують дорожчати, але темпи зростання дещо сповільнились. Найбільше зросли ціни на молоко +11%, сир голландський +7, вершки +5%.
Аналітики вважають, що збільшення надоїв молока має змінити цінову ситуацію на ринку із настанням тепла (орієнтовно кінець квітня).
Бакалія
“Станом на березень 2025 року ціни на бакалійні товари в Україні відносно стабільні. Зміни в ціні відбулися щодо олії та борошна. Водночас вартість гречки та цукру може змінитися наступного місяця через зменшення внутрішніх запасів. Але коливання цін не буде значним”, – зазначають в УКАБ.
Аналітики додають, що олія продовжує дорожчати через стабільну високу вартість насіння соняшника в оптових закупівлях.
“Відповідно ціна соняшникової олії на полицях магазину в середньому зросла на 4% за останній місяць”, – пояснюють в УКАБ.
Єдиним продуктом, що помітно подешевшав, стало пшеничне борошно, яке втратило 16% у вартості за місяць – у середньому до 25,8 грн/кг. Це можна пояснити передсвятковими акціями в супермаркетах та маркетинговими стратегіями мереж для збільшення обсягів продажу напередодні Великодня.