Чи відключають електрику підприємствам, які купують її для себе за кордоном

Підприємства, що через власних постачальників купують собі електрику за кордоном, можуть уникнути застосування графіків обмеження потужності, але імпорт не врятує від аварійних відключень

Про це у коментарі Еспресо повідомила експертка з енергетики консалтингової компанії ExPro Дар’я Орлова.

“Підприємства імпортують надалі електроенергію для своїх потреб, зазвичай вони роблять це через свої постачальників. Це досі є гарантією від відключень і дієвим механізмом, адже зараз щодоби застосовують графіки обмеження потужності для промислових споживачів”, – каже експертка.

Водночас від аварійних відключень імпорт електроенергії не є гарантією, адже, якщо лінія електропередачі пошкоджена, то електрику фізично неможливо поставити на підприємство, доки її не відремонтують. Також до підприємств-імпортерів електроенергії можуть застосовувати “спецгави” –  спеціальні графіки аварійних відключень.

За словами Дарії Орлової, поки що імпорт електроенергії в Україну не використовується на повну технічну спроможність, можливості для його нарощування є.
“Наразі ціна імпорту приблизно відповідає ціні в Україні або трохи вища (особливо на години пікового навантаження)”, – каже вона.

Нагадаємо, торік Кабмін вніс зміни до Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні, тож тепер підприємству достатньо імпортувати 60% (було 80%) електроенергії від свого загального обсягу споживання, аби до нього не застосували заходів з примусового обмеження електропостачання до споживачів. При цьому підприємство обов’язково має мати автоматизовану систему комерційного обліку електричної енергії (АСКОЕ), що забезпечує можливість отримання даних комерційного обліку електричної енергії в реальному часі.

  • У середу, 10 грудня, в усіх областях України застосовуватимуть графіки погодинних відключень електроенергії. В Укренерго повідомили, що окрім погодинних відключень, застосовуватимуться й обмеження потужності для промислових споживачів