Китайські виробники штучних ялинок та інших новорічних прикрас повідомляють, що замовлення від американських клієнтів мали надходити вже зараз, однак через стрімке зростання імпортних тарифів цього не сталося
Про це пише Reuters.
Як зазначають автори, американські рітейлери майже повністю залежать від Китаю в питанні різдвяних прикрас, звідки вони отримують 87% таких товарів на суму близько 4 мільярдів доларів. Китайські фабрики також сильно залежать від американського ринку, де вони продають половину виробленої продукції.
У Reuters відмітили, що якщо американці захочуть нові різдвяні прикраси цього року, їм доведеться заплатити значно більше. Однак є ймовірність, що прикрас не буде на полицях.
Як розповіла керівниця фабрики штучних ялинок у місті Цзіньхуа Цюнь Їн, цьогоріч ще жоден з її американських клієнтів не робив замовлення.
“Звичайно, справа в тарифах. До середини квітня всі замовлення зазвичай завершуються, але зараз… важко сказати, чи будуть якісь замовлення. Можливо, американські клієнти взагалі нічого не купуватимуть цього року”, – сказала вона.
Джессіка Го, яка також керує фабрикою з виробництва ялинок у Цзіньхуа, сказала, що отримала повідомлення від великого американського клієнта про те, що він призупиняє замовлення на 3 мільйони юанів (близько $408 тис., – ред).
Про можливість постачання новорічних товарів з інших країн
Як зазначають у Reuters, постачання з інших країн, окрім Китаю, буде складним. Другим за величиною експортером різдвяних прикрас до США є Камбоджа, на яку припадає 5,5% товарів, однак минулого тижня Трамп запровадив 49% мита на камбоджійський імпорт.
Своєю чергою виконавча директорка Американської асоціації виробників різдвяних ялинок Джамі Уорнер зауважила, що переміщення виробництва до Сполучених Штатів, яке є однією із цілей Дональда Трампа при введенні тарифів, є неможливим.
“Вони точно не можуть бути зроблені у Сполучених Штатах. Там немає виробництва, там немає технологій, там немає ринку праці”, – додала Уорнер.
Вона прогнозує значне підвищення цін, зазначаючи, що 80% різдвяних ялинок, що продаються у США, є штучними. За її словами, більшість ялинок із вбудованими гірляндами, виготовляються виключно у Китаї.
- Раніше повідомлялося, що китайське керівництво організує зустріч, аби розробити заходи щодо стимулювання економіки та стабілізації ринків через американські тарифи.