Не зважаючи на війну в Україні та постійну необхідність коштів для ЗСУ, влада столиці та Київської області “зробила рішучий крок уперед” у розбудові доріг, а також активно ремонтуються школи та дитсадки. Про це пише Юрій Ніколов, журналіст і засновник проекту “Наші гроші”, в статті для ZN.UA “Столичний будівельний бум. Київ — беззаперечний лідер України за тендерами на будівництво”.
Структури мерії Києва та інших столичних організацій поточного року випередили навіть державні загальноукраїнські структури по витратам на будівельно-ремонтні роботи – провели відповідні тендери на суму понад 30 млрд грн.
Загальна тенденція в Україні щодо розбудови доріг – зменшення витрат. Але прикрим виключенням в цій тенденції є Київ.
“Спад будівельного ентузіазму (по Україна – ред.) пояснювався масштабним перерозподілом потоків на місцях. Тим часом столичний регіон приголомшливо відривався від решти України (див. стовпчики червоного кольору на рисунку)”, – пише автор.
До повномасштабного вторгнення
В останній рік перед вторгненням із суттєвим відривом від решти регіонів лідирувала Дніпропетровська область (див. 2021 рік синім кольором на рисунку). Адже половина з 50 млрд грн під керівництвом координатора «Великого будівництва» Юрія Голика і губернатора Валентина Резніченка пішли на п’ять великих об’єктів — чотири дороги і місцевий аеропорт.
На початку вторгнення ситуація різко змінилася. У 2022 році (див. жовтий колір на рисунку) лідерами стали загальноукраїнські підрядники — «Енергоатом», «Укргідроенерго», «Укренерго» та інші структури, які мають головні офіси в Києві, однак замовляють будівництво по всій Україні. На друге місце тоді раптово вискочила Вінницька область, де в останній тиждень перед вторгненням місцева філія «Укравтодору» протендерила 15 млрд грн на ремонт доріг у рамках «Великого будівництва». Але за тими контрактами робіт насправді не виконували, а дія договорів просто подовжена без фінансування.
Київ лідер вже два роки
У 2023 році (див. зелений колір) у лідери вперше вийшла Київська область разом із столицею. Відбудовою на деокупованій Київщині, на жаль, пояснюється лише частина стрибка. У десятці найбільших тендерів лише два пов’язані з обстрілами, і обидва вони внизу таблиці — ремонт ТЕЦ-6 і будівництво житла в Ірпені. Решта — мирно-тилові, ненагальні дороги та інші ремонти.
“У 2024 році (див. червоний колір) відрив столичного регіону значно збільшився. Бо в інших регіонах уже не замовляли будівництва захисту електропідстанцій. Натомість у Києві, навпаки, зробили рішучий крок уперед: до ремонту доріг столиці додалося будівництво гілки метро на Виноградар за 14 млрд грн. Також до десятки найбільших замовників будівництва цього року ввійшли управління освіти Дарницького, Голосіївського і Дніпровського районів Києва, які замовили ремонтів шкіл і дитсадків на 3,2 млрд грн”, – пише автор.
З іншими матеріалами автора можна ознайомитися за посиланням.