Рекордні три мільйони ресторанів закрилися в Китаї 2024 року

Рекордні три мільйони підприємств громадського харчування припинили свою діяльність у Китаї 2024 року, повідомляє Reuters. Ресторани вступили у запеклу цінову війну на тлі економічного спаду та зниження споживчих витрат.

Рекордні три мільйони ресторанів закрилися в Китаї 2024 року 1

Що відомо

«Для звичайної людини відкриття ресторану — це практично гарантований провал», — розповів виданню 38-річний бізнесмен Ань Давей, який займається продажем вживаного кухонного обладнання.

За даними реєстру компаній Qichacha, торік команда Аня щомісяця демонтувала по 200 ресторанів. Це на 270% більше, ніж роком раніше. «У містах першого рівня, таких як Пекін, Шанхай, Гуанчжоу та Шеньчжень, щомісячний рівень закриття ресторанів перевищує 10%, іноді навіть 15%», — зазначив бізнесмен.

Згідно з Reuters, багато рестораторів вклали всі свої заощадження після пандемії COVID-19. Вони розраховували на V-подібне відновлення економіки. Проте споживачі стали економити на харчуванні поза домом через уповільнення китайської економіки.

У лютому споживча інфляція в Китаї падала настільки швидкими темпами, що викликала побоювання щодо дефляційної спіралі, пише агентство. Ресторани пропонують каву по 9,9 юаня ($1,40) та комплексні обіди на чотирьох за 99 юанів ($14).

Аналітик харчової промисловості Чжу Даньпен повідомив агентству, що підприємства середнього цінового сегмента найбільш схильні до банкрутства. Це заклади, де вартість страв складає 100−120 юанів ($13−16) на особу.

Дані Пекіна показують, що чистий прибуток ресторанів упав на 88% у першій половині 2024 року. Середня тривалість роботи ресторану в Китаї складає близько 500 днів, зазначає агентство. У Пекіні цей показник знижується до одного року.

Менеджер франшизи пекарні в спорожнілий торговий центр біля Олімпійського парку Пекіна розповів Reuters про причини закриття. «Люди просто не мають грошей. А якщо й є, вони не хочуть витрачати, як раніше, бо їх важко заробити», — пояснив він на умовах анонімності.

Розширення внутрішнього попиту є головним пріоритетом для китайської влади цього року. Це необхідно для компенсації впливу американських тарифів та затяжної кризи у сфері нерухомості, пише агентство.

До цього стало відомо про аналогічну проблему в Аргентині, де зміцнення песо також призвело до зниження відвідуваності ресторанів та кафе. Аргентинці та туристи стали рідше ходити до закладів громадського харчування через різке зростання цін, спричинене економічними реформами президента Мілея.

Джерело

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете.ПрийнятиДетальніше

Політика конфіденційності