Дві хвилини на прийняття рішення про автокредит — це реально. Про це розказав керівник департаменту забезпеченого кредитування ПриватБанку Владислав Корольов у статті Юлії Самаєвої, редакторки ZN.UA, про радикальні зміни у фінансуванні автопокупок – “Бери на п’ять, гаси за півтора» та інші цінні поради від топексперта з автокредитування”.
Більше того, за словами Колольова, часто процес займає навіть менше часу. За ці хвилини система аналізує всі кредитні історії клієнта, визначає його кредитний клас і видає рішення.
Ідентифікація
Проте є важлива умова — клієнт має бути ідентифікований банком. Це не означає, що потрібно мати активну картку ПриватБанку просто зараз. Достатньо, щоб людина колись мала справу з банком і потрапила в його базу даних. Якщо ж ви ніколи не були клієнтом, доведеться спочатку відкрити картку.
Така швидкість неможлива без повної автоматизації — людина взагалі не бере участі в процесі прийняття рішення. І хоча Корольов визнає, що ризик помилки існує завжди, але результати кредитного портфеля банку свідчать: помилок майже немає. Всі проблемні випадки, які трапляються, пов’язані з форс-мажорними обставинами, а не з помилками системи оцінки платоспроможності.
“Ми повністю бачимо і розуміємо поведінку клієнта”, — пояснює банкір.
Система робить скоринг, поведінковий скоринг, сегментує всю клієнтську базу і дає індивідуальні рішення для кожного.
Чому може бути довше за дві хвилини
“У кредитуванні найскладніше в процесі — це визначеність з машиною. Люди ходять, вибирають різні машини, різні акції”, – зазначає він.
Коли клієнт визначився, далі вже все дуже просто.
“Майже з кожним партнером — а партнерів у нас дуже багато, майже всі офіційні дилери — є спеціальна програма кредитування. І залежно від фінансових можливостей клієнта, від його бажання та фінансових планів можна підібрати аванс або внесок. Відповідно буде ставка, умови страхування”, – наголосив Корольов.
Як це відбувається?
Якщо оформлення кредиту відбувається в салоні, у більшості салонів є фінансовий консультант, з яким Приватбанк співпрацює.
“Вони рахують наше попереднє кредитне рішення за дві хвилини, отримують погодження, після цього з клієнтом зв’язується наш співробітник, і ми далі або просимо в нього документи щодо доходів, або не просимо — це залежить від багатьох факторів”, – додав він.
З іншими статтями авторки можна ознайомитися за посиланням.