Міжнародний аеропорт «Домодєдово», який у червні був націоналізований за рішенням Генеральної прокуратури Росії, опинився на порозі банкрутства. Про це повідомив новий керівник підприємства Андрій Іванов, пише The Moscow Times.
Загальний борг авіаційного хабу, за словами Іванова, сягає приблизно 70 млрд рублів — з них 34 млрд у рублях і ще 450 млн у доларах США. Лише виплати за відсотками у 2025 році складуть 8 млрд рублів.
За його словами, він сподівається на своєчасну появу стратегічного інвестора або інвесторів. Іванов також додав, що вже веде перемовини з кредиторами про реструктуризацію боргу, і наразі сторони «знаходять порозуміння».
Причинами такого стану справ топменеджер назвав падіння пасажиропотоку та доходів, збільшення збитків, а також небажання колишнього керівництва скорочувати витрати чи підвищувати ефективність роботи.
Пасажиропотік у 2023 році становив майже 20 млн осіб, але в 2024-му впав до 15,5 млн. За прогнозами, цього року показник може зменшитися ще на 2 млн.
Падають і доходи підприємства: з 34 млрд рублів у 2023 році — до 31 млрд у 2024. Цьогоріч доходи, ймовірно, скоротяться до 30 млрд.
Водночас збитки лише зростають: з 7 млрд рублів у 2023 році до очікуваних 10 млрд у 2025. До цього додаються 650 млн рублів поточних боргів підприємств групи, а також приблизно така ж сума — заборгованість із заробітної плати.
Російська влада дозволила керуючій аеропортом компанії списати податкову заборгованість на пів мільярда рублів, спрямувавши ці кошти на виплати зарплат. Проте це не вирішує фінансових проблем «Домодєдово».
Крім фінансових проблем, керівник «Домодєдово» також звернув увагу на потребу оновлення інфраструктури — зокрема, завершення будівництва другої злітно-посадкової смуги та встановлення очисних споруд. За попередніми оцінками, це обійдеться федеральному бюджету щонайменше у 16 млрд рублів.
Аеропорт «Домодєдово» є одним із найбільших авіаційних вузлів Росії. Він обслуговує внутрішні рейси S7 Airlines, «Уральських авіаліній» і Red Wings, а також частину міжнародних напрямків.
Пасажирська авіація в Росії переживає глибоку кризу, яка з кожним місяцем лише загострюється. Через санкції з боку Заходу російські перевізники залишилися без доступу до офіційних сервісних центрів Boeing і Airbus. Ремонт через «паралельний імпорт» обходиться значно дорожче, витрати на обслуговування зросли на 38%.